lørdag den 23. november 2013

Tidselsjal

Jeg er for flere år siden startet på et Tidselsjal efter en gratis opskrift af den norske strikblogger pinneguri.
Det har ligget i hi i bunken af UFO'er, men i dag er det kommet op til overfladen, og det er et glædeligt gensyn!


Garnet er Kauni - ensfarvet hvidt til tidslerne,  og to forskellige farveskiftegarn i blålige nuancer til baggrunden. Jeg vinder garnet op i små nøgler så jeg selv kan styre farveskiftene.

Sjalet strikkes rundt i en kegle, klippes op til en stor trekant og så skal der strikkes faste kanter hele vejen rundt. Jeg glæder mig til at pakke mig ind i det på en kold efterårsdag, når det en gang er færdigt.

2 kommentarer:

  1. Ih, hvor dejligt at du har fået gang i det igen... Du må altså vise din fine lampeskærm også!
    Tak for sidst...

    SvarSlet
  2. Åh det blir så lækkert :) Ja jeg vil også gerne se lampeskærmen på et lidt større billede :)

    SvarSlet