onsdag den 25. november 2009

Årets nok bedste julegave - før tid!

Jeg er lige flyttet, og i den forbindelse fik jeg sagt til min mor, at nu hvor jeg har plads, vil jeg købe mig en lænestol.

Og hvad gør Fru Larsen? Vupti ind på Lauritz, hvor hun finder denne fine øreklapstol med betræk i uld og alting. Hammerslag på halvdelen af vurderingen, og julegaven til Mette er hjemme.


Hun ringede bagefter for at høre om jeg kan li' den. Kan li' den??? Kære Mor, jeg elsker den.

Kniber man øjnene sammen, kan man (synes jeg) tydeligt se en mørkhåret kvinde midt i trediverne i stolen, omgivet af kurve fulde af garn. På hendes lille teaktræs-sybord står en kande dampende varm te. Hun løfter et stort strikketøj op, et sjal er det vist, og betragter mønstret med hovedet på skrå. Så lægger hun det fra sig igen, kigger direkte ind i kameraet, smiler ...

1 kommentar:

  1. Fantastisk strikkestol Mette - total sej mor dér!
    Men der er nu noget der ikke er helt korrekt i historien. synes jeg...når der er strikketøj i nærheden, plejer den mørkhårede kvinde ikke at smile til kameraet, så ser hun "bare" koncentreret ud :) Og du har også glemt at nævne den plaid hun garanteret har over benene - muligvis en som en eller anden har hjemmegjort :)

    SvarSlet